بیمه تکمیلی

این روزها بار مالی ایجاد شده در پروسه درمان به‌قدری خارج از حد توان برخی از بیماران و خانواده‌های آنان است که گاهی اوقات، حتی از سختی خود بیماری نیز پیشی گرفته و به معضل اصلی این افراد تبدیل می‌شود. بیمه تکمیلی در راستای کاهش همین بار روانی و اقتصادی تحمیل شده بر دوش بیماران و اطرافیان آن‌ها تشکیل شده و با عملکرد درخشان خود در طی سالهای اخیر توانسته به یکی از ارکان اصلی درمان در کشور تبدیل شود.

در این مطلب شما را با ماهیت این بیمه کاربردی آشنا کرده و ضمن صحبت در رابطه انواع آن، شرایط بیمه تکمیلی  و نحوه استفاده از آن را نیز شرح می‌دهیم. در ادامه با معرفی بیمه تکمیلی دانا، بیمه تکمیلی البرز و بیمه تکمیلی تامین اجتماعی، به عنوان برترین بیمه‌های درمان تکمیلی در کشور، خدمات و مزایای هر یک از آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • بیمه تکمیلی چیست و انواع آن کدامند؟
  • شرایط بیمه تکمیلی و نحوه دریافت هزینه‌های پزشکی
  • همه‌چیز درباره بیمه تکمیلی دانا و خدمات آن
  • معرفی بیمه تکمیلی البرز و شرایط استفاده از آن
  • شرایط و مزایای بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

بیمه تکمیلی چیست و انواع آن کدامند؟

بیمه تکمیلی و انواع آن

هزینه‌های سربه‌فلک کشیده‌ی درمان، بخصوص در مورد بیماری‌های خاص، به قدری بالا است که تامین آن‌ها بدون کمک‌های بیمه و استفاده از مزایای آن‌ها، برای طیف وسیعی از بیماران غیر ممکن بوده و ممکن است سبب توقف پروسه درمان آنان گردد. بیمه‌های درمانی مختلفی هستند که برای جبران هزینه‌های درمانی بیماران، به کمک این افراد آمده و مطابق با شرایط و ضوابط از پیش‌ تعیین شده، درصد مشخصی از هزینه‌ها را متقبل می‌شوند.

وجود محدودیت‌ها و سقف خدمات ارائه شده از سوی بیمه‌های درمانی اصلی، سبب شد تا شرکت‌های بیمه به فکر ارائه راه‌حل بهتری برای کمک به قشر بیمار جامعه کرده و مزایای بیشتری را برای آنان در نظر بگیرند. بیمه تکمیلی که این روزها به یکی از محبوب‌ترین شاخه‌های بیمه‌ای کشور نیز تبدیل شده، همان راه‌حل طلایی ارائه شده از سوی شرکت‌های بیمه است که توانسته بار بزرگی را از روی دوش بیماران برداشته و پرداخت هزینه‌های درمان را برای این افراد راحت‌تر نماید.

بیمه تکمیلی که به‌عنوان تکمیل‌کننده بیمه‌های درمانی اصلی، به ارائه خدمات می‌پردازد، مبالغ بیشتر از سقف تعهدات بیمه‌های اصلی را تحت پوشش خود قرار داده و آن‌ها را پرداخت می‌کند. برای استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی، ابتدا باید تحت پوشش یکی از بیمه‌های درمانی اصلی قرار گرفته و سپس اقدامات لازم برای دریافت خدمات این نوع بیمه درمانی را انجام دهید. انواع بیمه درمان تکمیلی عبارتند از:

  • بیمه تکمیلی گروهی

این نوع بیمه درمان تکمیلی، مربوط به کارفرمایان و مدیرانی است که قصد دارند کارکنان خود را به صورت گروهی تحت پوشش خدمات بیمه‌ای تکمیلی قرار ‌دهند. کارفرمایان بعد از تحت پوشش قرار دادن کارکنان خود به‌وسیله یکی از بیمه‌های درمانی اصلی، می‌توانند نسبت به دریافت بیمه درمان تکمیلی برای آنان نیز اقدام کرده و امکان استفاده از مزایای این بیمه را برای آن‌ها فراهم آورند. مهم‌ترین شروطی که برای استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی وجود دارند، حدنصاب مشخص شده برای تعداد کارکنان و رد شدن حق بیمه از همان سازمان یا کارگاه است. لازم به ذکر است که بدون برقراری شرایط فوق، امکان استفاده از خدمات این نوع بیمه برای مدیران و کارکنان آن‌ها وجود ندارد.

  • بیمه درمان تکمیلی خانواده

بیمه درمان تکمیلی خانواده برای آن دسته از کارفرمایی طراحی شده که قصد بیمه کردن گروهی از کارکنان خود را دارند ولی از شروط مشخص شده برای بیمه درمان تکمیلی گروهی برخوردار نیستند. البته باید بدانید که خدمات ارائه شده در این نوع بیمه، مقداری کمتر از بیمه گروهی بوده و برخی از پوشش‌های موجود برای بیمه درمان تکمیلی گروهی را شامل نمی‌شود.

  • بیمه تکمیلی انفرادی

بیمه تکمیلی انفرادی، همان‌طور که از نامش نیز پیداست، مختص آن دسته از افرادی است که به‌صورت انفرادی نسبت به دریافت خدمات این بیمه اقدام نموده و مراحل لازم را نیز طی کرده‌اند. کیفیت بالاتر و پوشش گسترده‌تر، مهم‌ترین مزایای بیمه تکمیلی انفرادی بوده و این بیمه را در سطح بالاتری نسبت به دو‌گروه دیگر قرار داده است. افرادی که قصد دریافت بیمه تکمیلی انفرادی را دارند، می‌بایست از سن قانونی برخوردار بوده و کمتر از ۷۰ سال داشته باشند. این افراد بعد از تکمیل صادقانه فرم تقاضای دریافت خدمات بیمه مربوطه، این فرم را به شرکت بیمه‌گر تحویل داده و مراحل عقد قرارداد را طی می‌کنند.

آیا با خدمات آوام چی آشنا هستید؟ اپلیکیشن آوام چی ضربان یک قلب
بیمارستان درا در منزل داشته باشید: خدمات پزشکی در منزل ، ویزیت پزشک در منزل ، آزمایش در منزل و ………. 

شرایط بیمه تکمیلی و نحوه دریافت هزینه‌های پزشکی

شرایط بیمه تکمیلی

شرایط بیمه تکمیلی، مهم‌ترین موضوعی است که بعد از آشنایی با ماهیت این نوع بیمه باید در مورد آن صحبت کرده و به بررسی زوایای مختلف این موضوع بپردازیم. همان‌طور که در قسمت قبلی نیز اشاره نمودیم، اولین و مهم‌ترین شرط دریافت بیمه درمان تکمیلی، قرار داشتن تحت پوشش یکی از بیمه‌های اصلی درمانی است. بعد از داشتن این شرط اصلی، می‌توانید به سراغ دیگر شرایط بیمه تکمیلی رفته و نسبت به محقق نمودن آن‌ها اقدام نمایید.

پرداخت حق بیمه، از جمله مهم‌ترین شروطی است که نه‌تنها برای بیمه درمان تکمیلی، بلکه در مورد تمامی بیمه‌های درمانی و غیردرمانی دیگر نیز مطرح بوده و بدون انجام آن، قادر به دریافت بیمه‌نامه نیستید. حق‌ بیمه این نوع بیمه درمانی به صورت مستمر و طی اقساط مساوی از شخص متقاضی دریافت شده و مقدار آن با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود. سن بیمه‌گذار، نوع طرح انتخاب شده از سوی وی و تعداد افراد بیمه‌شده، عواملی هستند که این حق بیمه را تحت تاثیر قرار داده و میزان آن را مشخص می‌کنند.

از دیگر شرایط بیمه تکمیلی که باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید، وجود دوره انتظار دریافت خدمات ارائه شده از سوی شرکت بیمه است. دوره انتظار، مدت زمان مشخصی بعد از عقد قرارداد بیمه بوده و در طول آن، شرکت بیمه از انجام هرگونه تعهدی در قبال شخص بیمه‌گذار معاف است. به عنوان مثال: دوره انتظار استفاده از تعهدات مربوط به زایمان، چیزی در حدود ۹ ماه تا یک‌سال بعد از عقد قرارداد است و طی این مدت، فرد بیمه‌گذار قادر نخواهد بود از خدمات بیمه‌ای مورد نظر استفاده نماید. برای استفاده هرچه‌بهتر از خدمات بیمه‌ای، قبل از عقد قرارداد و انتخاب نوع طرح بیمه خود، اطلاعات مورد نیاز خود را در زمینه مدت انتظار و دیگر شرایط موجود کسب کرده و سپس نسبت به امضای قرارداد اقدام نمایید.

موضوع بسیار مهم دیگری که لازم است در این قسمت مورد بحث قرار دهیم، نحوه دریافت هزینه‌های پزشکی خود از بیمه درمان تکمیلی است. برای اخذ هزینه‌های پزشکی خود از این بیمه، می‌توانید یکی از دو روش زیر را انتخاب نموده و هزینه‌های خود را دریافت نمایید:

  • دریافت هزینه بعد از درمان

در این روش، ابتدا به یکی از مراکز تحت پوشش بیمه تکمیلی مراجعه کرده و پس از دریافت خدمات پزشکی مورد نیاز، با هزینه شخصی خود، اسناد و مدارک لازم را به یکی از مراکز پرداخت خسارت تحویل داده و هزینه‌های مربوطه را دریافت می‌نمایید. اطلاع از مراکز تحت پوشش بیمه تکمیلی هر یک از شرکت‌های بیمه، با مراجعه به سایت اینترنتی این شرکت‌ها و به‌صورت آنلاین امکان‌پذیر است.

  • دریافت هزینه درمان با استفاده از معرفی‌نامه

برای استفاده از این روش، ابتدا با در دست‌داشتن گواهی پزشک خود، به یکی از نمایندگی‌های بیمه طرف قرارداد خود مراجعه کرده و معرفی‌نامه مورد نیاز خود را دریافت می‌نمایید. بعد از اخذ معرفی‌نامه می‌توانید، پروسه درمان خود را در هریک از مراکز تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی، آغاز نموده و از مزایای این بیمه استفاده نمایید.

همه‌چیز درباره بیمه تکمیلی دانا و خدمات آن

 بیمه تکمیلی دانا

با توجه به جایگاه بیمه تکمیلی در کشور و تعداد بسیار بالای متقاضیان آن، شرکت‌های بیمه مختلف سعی دارند تا با ارائه خدمات منحصربه‌فرد در این زمینه، حوزه پوشش خدمات خود را گسترده‌تر کرده و میزان بالاتری از نیازهای بیماران را مرتفع سازند. یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه که با ارائه خدمات خاص به مشتریان خود، توانسته رضایت آنان را کسب نماید، بیمه تکمیلی دانا است.

بیمه دانا که تنها در زمینه ارائه بیمه درمان تکمیلی گروهی فعالیت می‌نماید، هزینه‌های مازاد پزشکی که از تعهد بیمه‌های درمانی اصلی خارج است را متقبل شده و طیف وسیعی از آن‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. مهم‌ترین شرطی که برای عقد قرارداد با این بیمه و دریافت خدمات آن وجود دارد، حداقل نفرات بیمه‌گذار است که باید بالای ۵۰ نفر بوده و سن این افراد نیز کمتر از ۶۰ سال باشد.

نکته دیگری که در رابطه با بیمه تکمیلی دانا باید به آن اشاره نماییم، خدماتی است که این بیمه تحت پوشش خود داشته و پرداخت آن‌ها را متعهد می‌شود. برخی از مهم‌ترین پوشش‌های بیمه دانا عبارتند از:

  • هزینه‌های مربوط به بستری و جراحی‌های عمومی
  • جراحی‌های تخصصی مانند سرطان، پیوند مغز استخوان، پیوند کبد، قلب و …
  • هزینه‌های درمانی زایمان و ناباروری
  • جراحی‌های چشم
  • هزینه‌های دارو و ویزیت پزشک
  • هزینه‌های پاراکلینیکی مانند: بخیه، گچ‌گیری، تست ورزش، ام‌آر‌آی، سونوگرافی، شنوایی سنجی
  • هزینه‌های مربوط به خرید سمعک
  • هزینه‌های دندانپزشکی
  • هزینه فوریت‌های پزشکی و آمبولانس
  • هزینه خرید عینک و لنزهای تماسی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که بیمه دانا را از سایر بیمه‌های تکمیلی متمایز می‌کند، خدمات خاصی است که از سوی این شرکت به بیمه‌گذاران ارائه می‌گردد. کارت طلایی درمان یکی از منحصربه‌فردترین خدمات ارائه شده از سوی بیمه دانا است که برخلاف سایر شرکت‌های بیمه، هزینه‌های درمانی را بدون هیچ‌گونه محدودیتی جبران کرده و خدمات مورد نیاز را به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد.

برای استفاده از این خدمات، فقط کافیست با در دست داشتن کارت طلایی خود، به یکی از مراکز تحت پوشش بیمه دانا مراجعه کرده و مداخلات پزشکی لازم را دریافت نمایید. سیستم مشاوره و سرویس ۲۴ ساعته آنکال پزشک نیز از دیگر خدمات استثنائی بیمه دانا محسوب می‌شوند که با ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم به بیماران، تسریع روند آغاز و پیگیری درمان را برای این افراد ممکن می‌سازند.

بیمه‌شدگان بیمه تکمیلی دانا می‌توانند در هریک از شهرهای کشور و بدون هیچ محدودیتی، با مراجعه به یکی از مراکز تحت پوشش بیمه تکمیلی دانا، خدمات پزشکی مورد نیاز خود را دریافت کرده و هیچ‌گونه نگرانی از بابت پرداخت هزینه‌های خود نداشته باشند.

معرفی بیمه تکمیلی البرز و شرایط استفاده از آن

بیمه تکمیلی البرز

بیمه تکمیلی البرز یکی از انواع بیمه‌های درمان تکمیلی در کشور است که با ارائه خدمات بیمه‌ای بسیار مناسب توانسته به یکی از برترین شرکت‌های بیمه در این زمینه تبدیل گردد. این بیمه در زمینه ارائه بیمه تکمیلی انفرادی به افراد مستقل نیز فعالیت نموده و در قالب قردادهای مشخص، به انجام تعهدات خود می‌پردازد. شرکت‌ها و موسسات مختلف برای استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی البرز، می‌توانند با ارئه مدارک کارکنان خود و خانواده‌های ایشان، نسبت به عقد قرارداد با این شرکت اقدام نموده و از طرح‌های مختلف آن برخوردار شوند.

شرط لازم برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی البرز، داشتن بیمه درمانی اصلی برای فرد متقاضی است و در غیر‌اینصورت، عقد قرارداد با شخص متقاضی میسر نخواهد شد.

بیمه تکمیلی البرز در قالب پوشش‌های اصلی و اضافی، خدمات مورد توافق در قرارداد را به بیمه‌گذاران ارائه داده و هزینه‌های درمانی این افراد را تا سقف مشخصی متعهد می‌شود.

پوشش‌های اصلی مفادی هستند که در هنگام عقد قرارداد اولیه بین بیمه‌گذار و بیمه البرز، در قرارداد ذکر شده و متقاضی هزینه مشخصی را برای دریافت آنان متقبل می‌شود؛ هزینه‌هایی مانند جراحی‌های عمومی و تخصصی، هزینه فوریت‌های پزشکی، آنژیوگرافی قلب، رادیوتراپی و شیمی‌درمانی، از جمله مواردی هستند که تحت پوشش اصلی بیمه تکمیلی این شرکت قرار داشته و در قرارداد نیز ذکر می‌شوند. علاوه بر پوشش‌های نام‌برده شده، امکان استفاده از برخی پوشش‌های اضافی نیز برای بیمه‌گذاران وجود دارد و این افراد می‌توانند با پرداخت هزینه‌‌ی مازاد، ضمن افزایش سقف تعهدات، برخی از موارد جدید را نیز به پوشش‌های ذکر شده در قرار داد اضافه نمایند.

مهم‌ترین سوالی که در زمینه بیمه تکمیلی البرز برای متقاضیان استفاده از آن مطرح می‌شود، نحوه دریافت هزینه‌های درمانی از این بیمه است. برای دریافت هزینه‌های درمانی خود، ابتدا باید ضمن مراجعه حضوری به یکی از شعب بیمه البرز، مدارک لازم را به این نمایندگی ارائه کرده و معرفی‌نامه مربوطه را دریافت نماید.

بعد از دریافت معرفی‌نامه، می‌توانید با مراجعه به یکی از مراکز تحت پوشش بیمه البرز، هزینه‌های پزشکی خود را تا حدنصاب مشخص شده در قرارداد، دریافت نمایید. چنانچه شخص بیمه‌گذار در روزهای تعطیل یا خارج از ساعت اداری نیاز به استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی البرز برای بستری شدن در بیمارستان داشته باشد، می‌تواند با ارائه کارت بیمه خود، مراحل بستری را طی کرده و در روز بعد، نسبت به دریافت معرفی‌نامه اقدام نماید. لیست مراکز تحت پوشش بیمه تکمیلی البرز را می‌توانید به‌صورت آنلاین دریافت نموده و با توجه به شرایط و نیازهای خود، به یکی از آن‌ها مراجعه فرمایید.

آیا می دانید با اپلیکیشن آوام چی می توانید آزمایش خون کرونا را در منزل بدون خارج شدن و سریع انجام دهید؟

شرایط و مزایای بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

بیمه تکمیلی تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی برای جبران محدودیت‌های موجود در زمینه بیمه اصلی و بالا بردن سقف پرداخت‌های خود برای هزینه‌های پزشکی بیماران، با همکاری بیمه آتیه‌سازان حافظ، اقدام به ارائه بیمه تکمیلی تامین اجتماعی نموده است.

بازنشستگان، مستمری‌بگیران، ازکارافتادگان و شاغلانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قراد داشته و دفترچه‌بیمه این سازمان را در اختیار داشته باشند، می‌توانند نسبت به عقد قرارداد بیمه تکمیلی تامین اجتماعی اقدام کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند. بیمه درمان تکمیلی تامین اجتماعی، هزینه‌های مربوط به خدمات زیر را تا سقف مشخص پرداخت نموده و تعهدات ذکر شده در قرارداد را به انجام می‌رساند:

  • بستری‌های فوق تخصصی مانند: جراحی مغز، پیوند قلب، سرطان و …
  • بستری‌های عمومی مانند: سنگ‌شکنی، جراحی‌های چشم، آندوسکوپی و …
  • اعمال جراحی سرپایی مانند بخیه
  • هزینه‌های مربوط به خدمات اورژانسی و آمبولانس

در این قسمت باید به این نکته بسیار مهم نیز اشاره کنیم که موارد پوشش بیمه تکمیلی تامین اجتماعی برای شاغلین و بازنشستگان یکسان نبوده و تفاوت‌هایی با هم دارند. شاغلین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می‌توانند به صورت گروهی و یا انفرادی، تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی این سازمان قرار گرفته و خدمات مورد نیاز خود را از شرکت‌های مختلف بیمه دریافت نمایند.

این افراد بعد از دریافت بیمه درمان تکمیلی خود، قادرند با مراجعه به مراکز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی، از خدمات درمانی مختلف استفاده نموده و هزینه‌های درمانی خود را دریافت نمایند؛ اما بازنشستگان تامین اجتماعی، فقط در چهارچوب مفاد ذکر شده در قرارداد قادر به دریافت خدمات درمانی و هزینه‌های مربوط به آن‌ها بوده و محدودیت‌هایی در این زمینه دارند.

در این مقاله به معرفی کلی بیمه تکمیلی پرداخته و ضمن تشریح انواع آن، شرایط دریافت و پوشش‌های درمانی این بیمه محبوب را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادیم. این مطلب، اطلاعات مورد نیاز شما در رابطه با بیمه‌های تکمیلی دانا، البرز و تامین اجتماعی را در اختیارتان قرار داده و راهنمای جامعی برای استفاده از خدمات درمانی این بیمه‌ها به‌شمار می‌رود.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]